Kommunikation med klienter

Oktober 2023

Uddannelse med evidensbaseret teori og praktiske øvelser.

Du bliver klædt på til at kunne håndtere svære situationer med klienter; eksempelvis af følelsesmæssig, økonomisk og praktisk karakter. Du lærer at forstå mekanismerne og psykologien bag kommunikation. Du får træning af professionelle og sparring med andre kursister. Uddannelsen er for dyrlæger i smådyrsklinikker og baserer sig på praktik og teori.

Vi tager udgangspunkt i den evidensbaserede model ‘Calgary-Cambridge Guide’, som oprindeligt er udviklet til den humane verden og siden blevet tilpasset til den veterinære verden.

Fagdyrlæge og medejer af Dyrlægehuset Skanderborg Estrid Hasager er underviser og ‘giver staldtips’ på kurset med erfaringer, cases og sin uddannelse inden for konflikthåndtering og ledelse.

Christian Kolthoff og Anne Klindt har i mange år beskæftiget sig med kommunikation i dyrlægeverdenen og bidrager med  viden og uddannelse af fagpersonale i dyrlægebranchen. I december 2022 var de på et kursusforløb med ophavskvinden til ‘Calgary-Cambridge Guide’ og de to forfattere til bogen, der bygger på modellen og er tilpasset den veterinære verden.

Du kommer til at stå stærkt i din forståelse af interaktion på netop dyreklinikker og det særlige der er ved at skulle håndtere både kunder, deres stærke relation til deres kæledyr og patienter. Der er ofte mange følelser på spil. Sorg, bekymring, uvished, spørgsmål, chok, utilfredshed, tvivl og heldigvis også en masse glæde og lykke 🙂

Kurset handler også om:

  • at bakke sine kolleger og medarbejdere op og i visse situationer være mægler.
  • at stå på mål for klinikkens værdier og jeres procedurer på arbejdspladsen.
  • at åbne deltagernes indblik i forskellige kommunikationsmodeller og forskelligheder som mennesker.
  • at håndtere shitstorms og om kommunikation før, under og efter konsultation.
  • effektivisering og tydelighed i din kommunikation uden at give køb på omsorg og forståelse
  • hvordan I kan implementere kommunikationen over hele linjen i klinikken – på skrift, i telefonen, i receptionen, ved konsultationer mv.

Praktiske oplysninger

  • En del af uddannelsen vil være fysisk og en del vil være online
  • Sammenlagt 6 undervisningsgange samt træningssessions i egen klinik og en afsluttende opgave.
  • Yderligere info finder du her: https://praqtice.dk/2023/02/20/klientkommunikation/
  • Du er også velkommen til at maile til os på: info@praqtice.dk

Datoer

Jylland

Fyn

Sjælland

Pris: xx kr

Medlemspris: xxx kr.

(alle priser er ekskl. middag og overnatning og i DKK og ekskl. moms)

Tilmeld dig her

Ved framelding senere end d. xxx opkræves halvt kursusgebyr. Ved framelding indenfor den sidste uge opkræves fuldt kursusgebyr.

Se video om uddannelsen: